W pogoni za klientem, czyli jak zmienia się centrum handlowe

centrum handlowe Gdynia

Handel to niejedyna dziedzina, na jaką mogą liczyć klienci, odwiedzając centrum handlowe. Gdynia stanowi przykład miasta, które w dużych sklepach ma szeroką gamę ofert i usług, dopasowanych do potrzeb klienta. W jaki sposób zmieniają się sklepy wielkopowierzchniowe?

Dla każdego coś miłego

Duże sklepy kuszą obietnicą zakupów. Jeśli ktoś nie lubi przemierzać wielu dzielnic w poszukiwaniu interesujących go marek, wystarczy, że odwiedzi najbliższe centrum handlowe. Gdynia ma ich kilka a możliwe, że to nie koniec inwestycji tego typu. Konsumenci cenią sobie łatwy dostęp do ulubionych sklepów. Oferta miejsc tego typu jest podobna. W pierwszej kolejności administratorzy obiektów stawiają na różnorodność. Podpisują umowy zarówno z tańszymi firmami, jak i markami z wysokiej półki. Najmniejsze podmioty mogą liczyć na miejsce na wyspie, która jest mijana przez rzesze odwiedzających. Centrum handlowe jest kreowane jako miejsce, przyjazne dla wszystkich, singli, rodzin z dzieckiem, osób niepełnosprawnych, biznesmenów, wpadających na szybki lunch oraz mam z niemowlakami. Niektóre obiekty stawiają na konkretną grupę docelową, na przykład rodziny i to pod ich kątem dobierana jest oferta.

Zatrzymać klienta

Myli się ten, kto uważa, że centrum handlowe w Gdyni lub innym mieście ma ciągle taką samą ofertę. Decyzje, dotyczące podpisywania umowy z konkretnym podmiotem poprzedza dokładna analiza zachowań klientów i ich potrzeb. Jeśli w obiekcie znajduje się podobny punkt, zwykle nie dubluje się oferty. Tego, co potrzebuje klient, zarządcy uczą się na bieżąco. Wiadomo już, że konsumenci w Polsce są bardziej świadomi swoich potrzeb niż jeszcze dekadę temu. Oczekują nie tylko szerokiego wachlarza usług, ale także dobrej atmosfery i poczucia, że się o nich dba. To wtedy decydują się na dłuższy pobyt w centrum handlowym. Dla wielu osób wizyta w takim miejscu jest bowiem sposobem na spędzenie wolnego czasu. To z myślą o wymagających klientach pojawiają się punkty gastronomiczne z regionalnymi daniami, lokalne piwa oraz coraz wygodniejsze sale kinowe, także z opcją zjedzenia posiłku.

Centrum handlowe w Gdyni i strefa dla dzieci

Zmiany, jakie zachodzą w sklepach wielkopowierzchniowych najlepiej widać na przykładzie małych odwiedzających. Pierwsze sklepy tego typu nie miały miejsc, przyjaznych matce z małym dzieckiem. Problematyczne było zarówno przebieranie malucha, jak i karmienie go. Nowoczesne centra handlowe dopieszczają dzieci i ich rodziców, jak mogą. Łazienki mają wygodne przewijaki, coraz częściej dostępne są także specjalne kąciki dla mam karmiących. Dzieci, które jedzą gotowe posiłki również łatwo nakarmić. W strefie gastronomicznej nie ma problemu z dostępem do gorącej wody lub mikrofaówki, w które można podgrzać posiłek. Przybywa punktów do zabawy, jak również większych placów zabaw. Mają je nawet kawiarnie, które w ten sposób chcą zadbać o komfort dorosłych klientów. W wielu miejscach jest nawet możliwość zostawienia dziecka pod fachową opieką. Rodzice, którzy marzą o spokojnych zakupach lub pobycie w kinie we dwoje, chętnie korzystają z takiej opcji.

Centrum handlowe tworzone jest dla ludzi, dlatego musi stale uwzględniać ich potrzeby. Ma tę przewagę nad wirtualnymi zakupami, że daje możliwość bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Potrzeby społeczne są dla nas na tyle ważne, że jeszcze długo sklepy wielkopowierzchniowe będą stanowiły dla nas ważny punkt życia towarzyskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.


Artykuł sponsorowany

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu