W pogoni za klientem, czyli jak zmienia się centrum handlowe

Handel to niejedyna dziedzina, na jaką mogą liczyć klienci, odwiedzając centrum handlowe. Gdynia stanowi przykład miasta, które w dużych sklepach ma szeroką gamę ofert i usług, dopasowanych do potrzeb klienta. W jaki sposób zmieniają się sklepy wielkopowierzchniowe?
Dla każdego coś miłego
Duże sklepy kuszą obietnicą zakupów. Jeśli ktoś nie lubi przemierzać wielu dzielnic w poszukiwaniu interesujących go marek, wystarczy, że odwiedzi najbliższe centrum handlowe. Gdynia ma ich kilka a możliwe, że to nie koniec inwestycji tego typu. Konsumenci cenią sobie łatwy dostęp do ulubionych sklepów. Oferta miejsc tego typu jest podobna. W pierwszej kolejności administratorzy obiektów stawiają na różnorodność. Podpisują umowy zarówno z tańszymi firmami, jak i markami z wysokiej półki. Najmniejsze podmioty mogą liczyć na miejsce na wyspie, która jest mijana przez rzesze odwiedzających. Centrum handlowe jest kreowane jako miejsce, przyjazne dla wszystkich, singli, rodzin z dzieckiem, osób niepełnosprawnych, biznesmenów, wpadających na szybki lunch oraz mam z niemowlakami. Niektóre obiekty stawiają na konkretną grupę docelową, na przykład rodziny i to pod ich kątem dobierana jest oferta.
Zatrzymać klienta
Myli się ten, kto uważa, że centrum handlowe w Gdyni lub innym mieście ma ciągle taką samą ofertę. Decyzje, dotyczące podpisywania umowy z konkretnym podmiotem poprzedza dokładna analiza zachowań klientów i ich potrzeb. Jeśli w obiekcie znajduje się podobny punkt, zwykle nie dubluje się oferty. Tego, co potrzebuje klient, zarządcy uczą się na bieżąco. Wiadomo już, że konsumenci w Polsce są bardziej świadomi swoich potrzeb niż jeszcze dekadę temu. Oczekują nie tylko szerokiego wachlarza usług, ale także dobrej atmosfery i poczucia, że się o nich dba. To wtedy decydują się na dłuższy pobyt w centrum handlowym. Dla wielu osób wizyta w takim miejscu jest bowiem sposobem na spędzenie wolnego czasu. To z myślą o wymagających klientach pojawiają się punkty gastronomiczne z regionalnymi daniami, lokalne piwa oraz coraz wygodniejsze sale kinowe, także z opcją zjedzenia posiłku.
Centrum handlowe w Gdyni i strefa dla dzieci
Zmiany, jakie zachodzą w sklepach wielkopowierzchniowych najlepiej widać na przykładzie małych odwiedzających. Pierwsze sklepy tego typu nie miały miejsc, przyjaznych matce z małym dzieckiem. Problematyczne było zarówno przebieranie malucha, jak i karmienie go. Nowoczesne centra handlowe dopieszczają dzieci i ich rodziców, jak mogą. Łazienki mają wygodne przewijaki, coraz częściej dostępne są także specjalne kąciki dla mam karmiących. Dzieci, które jedzą gotowe posiłki również łatwo nakarmić. W strefie gastronomicznej nie ma problemu z dostępem do gorącej wody lub mikrofaówki, w które można podgrzać posiłek. Przybywa punktów do zabawy, jak również większych placów zabaw. Mają je nawet kawiarnie, które w ten sposób chcą zadbać o komfort dorosłych klientów. W wielu miejscach jest nawet możliwość zostawienia dziecka pod fachową opieką. Rodzice, którzy marzą o spokojnych zakupach lub pobycie w kinie we dwoje, chętnie korzystają z takiej opcji.
Centrum handlowe tworzone jest dla ludzi, dlatego musi stale uwzględniać ich potrzeby. Ma tę przewagę nad wirtualnymi zakupami, że daje możliwość bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Potrzeby społeczne są dla nas na tyle ważne, że jeszcze długo sklepy wielkopowierzchniowe będą stanowiły dla nas ważny punkt życia towarzyskiego.
Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany
Czytelniku pamiętaj:
Niniejszy artykuł ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi poradnika w rozumieniu prawa. Zawarte w nim treści mają na celu dostarczenie ogólnych informacji i nie mogą być traktowane jako fachowe porady lub opinie. Każdorazowo przed podejmowaniem jakichkolwiek działań na podstawie informacji zawartych w artykule, skonsultuj się ze specjalistami lub osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia. Autor artykułu oraz wydawca strony nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne działania podejmowane na podstawie informacji zawartych w artykule.