Silnik wodorowy od Deutz

Silnik wodorowy od Deutz

Pierwszy 6-cylindrowy silnik wodorowy o mocy 272 koni mechanicznych jest inicjatywą niemieckiej firmy Deutz. To rewolucja pod względem emisji CO2 – w tym silniku jest niemal na zerowym poziomie. Jakie są cechy charakterystyczne i wady oraz zalety tego typu silników?

Silniki wodorowe – ich wady i zalety

Silniki wodorowe mają wiele zalet w porównaniu do tradycyjnych silników elektrycznych. Ich ogromnym atutem jest walor ekologiczny. Ograniczenie emisji dwutlenku węgla to przełom w zakresie dbałości o środowisko naturalne.

Dużym atutem silników tego typu jest również możliwość tankowania ich w kilka minut za pomocą odpowiedniej infrastruktury. Czas tankowania nie różni się więc od tego, jaki należy poświęcić np. na uzupełnianie zbiornika z benzyną. Minusem z kolei jest rozwój infrastruktury – na pełną jej dostępność trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Czym charakteryzują się silniki wodorowe Deutz?

Silnik wodorowy Deutz https://www.bthfast.pl/ funkcjonuje w podobny sposób do silników spalinowych. Zamiast spalać benzynę czy olej napędowy, spala czysty wodór, co eliminuje emisję dwutlenku węgla praktycznie do zera. Spalana jest tylko niewielka ilość oleju silnikowego, co skutkuje niedużą emisją tlenków azotu.

Silnik wodorowy Deutz TCG 7.8 H2 jest 6-cylindrowym silnikiem o sporej mocy, bo aż 272 koni mechanicznych. Oficjalna premiera tego silnika będzie miała miejsce w 2024 roku, ale już wkrótce zostanie uruchomiony program pilotażowy z wykorzystaniem tej nowinki. Oprócz zalet wspomnianych wcześniej silnik wodorowy charakteryzuje się też cichą pracą.

Deutz robi odważny krok w przyszłość, ponieważ stworzenie silnika wodorowego wiąże się z pewnymi trudnościami. Główną przeciwnością jest bezpośredni kontakt z wodorem, który może powodować korozję wodorową. Dlatego też elementy wystawione na kontakt z wodorem powinny być odporne na temperaturę, wysokie ciśnienie i działanie tego pierwiastka.

Przeznaczenie i zastosowanie silników wodorowych Deutz

Docelowo silniki wodorowe mają stanowić ekologiczną alternatywę dla silników spalinowych. Zanim silnik marki Deutz trafi do pojazdów, znajdzie zastosowanie w transporcie szynowym oraz będzie pełnił funkcję generatora prądu.

Powodem takiej kolejności działań jest aktualna infrastruktura służąca do tankowania wodoru, która wciąż nie jest wystarczająco rozwinięta. Testowe wykorzystanie silnika początkowo w formie stacjonarnej zaplanowane jest na rok 2022, a seryjna produkcja wystartuje w 2024 roku.

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

5 1 głos
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.


Artykuł sponsorowany

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu