Pozycjonowanie czy reklama PPC?

Pozycjonowanie czy reklama PPC?

Pozycjonowanie strony w wynikach organicznych czy reklama Google Ads? Co bardziej opłaca się firmie, która dopiero rozpoczyna przygodę z marketingiem internetowym? Postaramy się odpowiedzieć na to pytania w niniejszym artykule.

Zacznijmy od wyjaśnienia obu pojęć, które choć na stałe weszły do języka potocznego każdego przedsiębiorcy, to nie zawsze jest pełne zrozumienie obu metod.

Pozycjonowanie w wynikach organicznych

Jest to szereg działań marketingowych prowadzących do zwiększania pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google (w Polsce tylko ta wyszukiwarka ma znaczenie). Obecność na 1 stronie (zazwyczaj 10 wyników) to doskonała reklama. Klienci szukający informacji o ofercie danej firmy z całą pewnością przeglądają to miejsce. Co ważne, w wynikach organicznych potencjalny klient „klika” naszą stronę bezpłatnie – reklamodawca nie płaci za przejście na swoją stronę. Wyniki organiczne traktowane są bardziej wiarygodnie, nie są reklamą samą w sobie, dlatego wielu użytkowników pomija górne reklamy i od razu schodzi niżej do wyników organicznych.

Reklama Google Ads – Linki sponsorowane

Tu w przeciwieństwie do wyników organicznych reklamodawca płaci za każde przejście na jego stronę WWW. Wyniki reklamy Google Ads umieszczane są na samej górze wyszukiwarki oraz na samym dole. Linki sponsorowane oznaczane są atrybutem „reklama”. Użytkownik widzi zatem, że ma do czynienia z płatną promocją.

Pozycjonowanie czy Google Ads?

Zapytaliśmy specjalistów z Grupa MDB, a więc firmy, która na co dzień oferuje profesjonalne pozycjonowanie stron, kampanie Google Ads oraz budowę stron internetowych. Otrzymaliśmy bardzo ciekawe informacje, które prezentujemy poniżej.

Na ogół pozycjonowanie strony opłaca się firmom, które mają cele długofalowe i chcą rozwijać firmę na przestrzeni lat (nie miesięcy). Na efekty pozycjonowania należy bowiem poczekać minimum 4 miesiące, a coraz częściej 6-12 miesięcy. Jeśli firma od samego początku chce zdobywać zlecenia lub sprzedawać swoje produkty, dużo szybszym sposobem na efekty będzie kampanie Google Ads. Trzeba jednak pamiętać, że linki sponsorowane nie są pełną inwestycją w kapitał firmy. Opłacamy reklamę, która oczywiście w danym momencie się wyświetla, jednak po wyczerpaniu budżetu nie ma nawet wzmianki o naszej firmie w Google. W przypadku pozycjonowania w wynikach organicznych w pełni inwestujemy w swój kapitał. Trudniej jest znaleźć się na szczycie, jednak jeśli to się uda korzyści zwykle są o wiele lepsze.

Która metoda jest lepsza?

Zdaniem specjalistów hybryda, a więc połączenie obu metod zwykle przynosi najlepsze rezultaty. Reklama pozwala na zdobywania klientów od samego początku, a kiedy zacznie działać pozycjonowanie, to klient ma leady z 2 najważniejszych kanałów sprzedaży.

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

0 0 głosów
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.


Artykuł sponsorowany

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu