Mięso, wegetarianizm, a może weganizm? Jak zdrowo się odżywiać?

Mięso, wegetarianizm, a może weganizm? Jak zdrowo się odżywiać?

Nastał moment, w którym coraz więcej osób zastanawia się nad tym, jakie produkty wkłada do sklepowego koszyka, a następnie podaje sobie i swoim bliskim na obiady i kolacje. Analizowanie składów z etykiet jest na pewno bardzo korzystne, jednak przede wszystkim należy pamiętać o tym, żeby nie popadać ze skrajności w skrajność. Oczywiście najlepiej unikać produktów przetworzonych, ale jeśli od czasu do czasu skusimy się na jakiś produkt z kategorii „niezdrowe”, to nic złego się nie stanie. Tak samo jest z każdym innym produktem spożywczym.

Podstawowe elementy korzystnie zbilansowanej diety
Należy spożywać zarówno warzywa, jak i owoce. A co z mięsem? Jeść, ograniczyć czy zrezygnować?

Należy spożywać zarówno warzywa, jak i owoce. A co z mięsem? Jeść, ograniczyć czy zrezygnować? Przejść na wegetarianizm czy może iść za ciosem i zostać weganinem? Oczywiście, że nie! Zarówno w mięsie jak i w nabiale znajduje się masa substancji odżywczych, które są potrzebne w naszej diecie. Choć w Internecie roi się od domorosłych dietetyków, którzy naczytali się za dużo specjalistów w mediach społecznościowych, a teraz zalecają diety 1000 kalorii, to zdecydowanie nie warto ich słuchać. Jedna ich informacja wyklucza drugą. Jeśli chcesz przejść na zdrową dietę, to nie słuchaj szarlatanów z komputera, tylko wybierz rozsądne menu, które niczego nie wyklucza albo idź do dobrego dietetyka, który przygotuje dla Ciebie odpowiednio zbilansowaną dietę.

Podstawowe elementy korzystnie zbilansowanej diety

Nie ważne, czy zdecydujemy się na dietę przygotowaną przez dietetyka, czy sami zadbamy o różnorodność naszego menu, są rzeczy, o których trzeba pamiętać. Najważniejszą z nich jest to, aby dostarczać organizmowi odpowiednią ilość makro- i mikroelementów, najlepiej w jak najczystszej i jak najbardziej naturalnej postaci. Białka, węglowodany, tłuszcze, witaminy czy minerały, to główne składniki, bez których ludzki organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Znajdziemy je w dobrze zbilansowanej diecie i to one będą najważniejsze, ale nie bójmy się też suplementacji jakościowymi preparatami. Takich suplementów nie znajdziesz na stacji paliw czy przy kasie w markecie. Wysokiej jakości witaminy kupujemy wyłącznie w aptekach, a najlepiej w sklepach z suplementami dla sportowców.

Podstawowym budulcem naszych mięśni jest białko, które w kryzysowych sytuacjach jest traktowane przez organizm także jako źródło energii. Białko składa się z aminokwasów egzo- i endogennych. Aminokwasy egzogenne odpowiadają za odbudowę naszych tkanek, np. wątroby, która oczyszcza organizm z wszelkich toksyn. Jeśli w diecie nie będzie odpowiedniej ilości białka, a co za tym idzie aminokwasów, to nasz organizm nie będzie mógł działać prawidłowo.

Dzięki tłuszczom mamy możliwość dostarczać organizmowi wielu witamin, ponieważ umożliwiają one ich wchłanianie. Osoby, które twierdzą, że tłuszcze nie są potrzebne w ludzkiej diecie, są zdecydowanie niedouczone, ponieważ brak odpowiedniej ilości tłuszczy wpływa negatywnie miedzy innymi na gospodarkę hormonalną.

Najważniejszym źródłem energii są węglowodany, które dzielimy na proste i złożone. Oba rodzaje są nam potrzebne, jednak nadmiar obu może powodować problemy z układem trawiennym: nadmiar jednych powodować zaparcia, a drugich – tycie.

Skąd czerpać zdrowe i naturalne składniki?
Najważniejszym źródłem energii są węglowodany, które dzielimy na proste i złożone.

Skąd czerpać zdrowe i naturalne składniki?

Nie jest tajemnicą, że najzdrowsze białka, tłuszcze, minerały i witaminy znajdziemy w ekologicznych i naturalnych produktach. Jednym z takich produktów jest mięso z dziczyzny. Mięso z dzika, sarny czy jelenia to najzdrowsze mięso dostępne na polskim rynku. Nie znajdziesz w nim grama sztucznych hormonów, antybiotyków czy GMO, którymi to przesiąknięte jest mięso ze zwierząt hodowlanych. Brak sztucznych składników ma ogromny wpływ na jakość mięsa , jego smak oraz korzyści płynących z jedzenia dziczyzny. Chcąc przejść na zdrową dietę, zdecyduj się na pierwszy krok i zrezygnuj z masowo produkowanego mięsa wieprzowego czy drobiowego na cześć zdrowej, naturalnej i polskiej dziczyzny.

Zdrowe wędliny, zdrowe parówki – sklep z dziczyzną na zdrowie
Chcąc przejść na zdrową dietę, zdecyduj się na pierwszy krok i zrezygnuj z masowo produkowanego mięsa wieprzowego czy drobiowego na cześć zdrowej, naturalnej i polskiej dziczyzny.

Zdrowe wędliny, zdrowe parówki – sklep z dziczyzną na zdrowie

Coraz częściej w sklepach mięsnych musimy zostawić 40, a nawet 50 zł za kilogram dobrej kiełbasy czy wędliny. Podobną cenę zapłacimy za kilogram zdrowszego produktu, jakim są parówki z dziczyzny czy wędlina z dziczyzny, mając przy tym gwarancję, że płacimy tylko za zdrowe i naturalne mięso z dziczyzny, bez sztucznych składników, doprawione aromatyczną kompozycją przypraw. Zdziwiło Cię, że istnieją parówki z dziczyzny? To najwyższa pora zamówić zdrowe parówki! Wszyscy kochają parówki, bo są szybkie w przygotowaniu i smaczne, jednak kupując parówki wieprzowe czy drobiowe często boimy się, że są one wyprodukowane z mięsa najgorszej jakości. Jest to szczególnie ważne, gdy kupujemy parówki dla dzieci. Tymczasem zdrowe parówki jak i zdrowa wędlina z dziczyzny, nie musisz się obawiać. Sklep z dziczyzną Leśniczówka tworzy przysmaki z dziczyzny z najlepszej jakości mięsa. Zdrowe parówki dla dzieci czy zdrowa wędlina z dziczyzny jeszcze nigdy nie były tak łatwo dostępne.

Artykuł powstał przy współpracy z https://lesniczowka.net

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.


Artykuł sponsorowany

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu