Miejski carsharnig – o co w tym chodzi?

Carsharing to usługa zyskująca w Polsce z każdym rokiem na popularności. Z możliwości wypożyczania i współdzielenia z innymi samochodów chętnie korzystają mieszkańcy dużych miast, dla których takie rozwiązanie ma bardzo wiele zalet.
Carsharing – co to takiego?
Carsharing obecny jest w Polsce od 2016 r., niemniej w wielu krajach na świecie funkcjonuje znacznie dłużej. Jest to nowe oblicze mobilności miejskiej, którego nadrzędnym celem jest udostępnianie jednego samochodu jak największej liczbie kierowców. Do zlokalizowania i obsługi pojazdu potrzebna jest specjalna aplikacja, którą należy pobrać na smartfona ze strony operatora usługi. Każda firma carsharingowa ma w poszczególnych miastach punkty, w których odbiera się i zostawia samochód. Wysokość opłaty zależy od przejechanego dystansu i czasu trwania podróży – przeciętnie jest to kilkadziesiąt groszy za każdy kilometr.
Carsharing – czym się wyróżnia?
Carsharing jest jednym z modeli biznesowych wypożyczalni samochodów, w ramach którego kierowca może wynająć pojazd na minuty lub auto na doby. Łódź należy do grona polskich miast, w których usługa ta z powodzeniem funkcjonuje od kilku lat. Carsharing daje użytkownikom sporo swobody i elastyczności oraz zapewnia oszczędności, ponieważ płaci się za przejechany dystans bez ponoszenia kosztów ubezpieczenia czy paliwa. Carsharing odznacza się ponadto niskim stopniem formalizacji – korzystanie z usługi jest praktycznie w 100 proc. zautomatyzowane. Nie sposób nie wspomnieć również o aspektach społecznym i ekologicznym. Jak zauważają eksperci z firmy carsharingowej PANEK S.A., jedno współdzielone auto jest w stanie zastąpić nawet 10 prywatnych samochodów. To oznacza mniej pojazdów poruszających się po ulicach oraz spadek ilości spalin emitowanych do atmosfery.
Carsharing – coś więcej niż modny trend
Nie ma wątpliwości co do tego, że carsharing nie jest jedynie sezonowym trendem – usługa w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, a operatorzy wprowadzają szereg innowacyjnych rozwiązań.
Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany