Jakie rodzaje opakowań najczęściej wykorzystuje się w branży mleczarskiej?

Jakie rodzaje opakowań najczęściej wykorzystuje się w branży mleczarskiej?

W branży spożywczej obecnie jest wykorzystywanych bardzo dużo rodzajów opakowań, które mają za zadanie nie tylko zagwarantować sprzedawanym produktom spożywczym odpowiednią odporność i wytrzymałość, ale także sprawić, że staną się one bardziej atrakcyjne dla klientów. Takie wymagania są stawiane praktycznie w każdej branży. Nie w każdej jednak możliwe jest zastosowanie takich samych rozwiązań. Ciekawym przykładem jest branża mleczarska. W naszym artykule tłumaczymy, jakie wymagania muszą spełniać wykorzystywane w niej opakowania oraz jakie ich rodzaj są najczęściej stosowane.

Jakie wymagania muszą spełniać opakowania w branży mleczarskiej?

Wykorzystywane w branży mleczarskiej rodzaje opakowań mają do spełnienia dwa podstawowe wymagania: powinny się odznaczać odpowiednią trwałością i wytrzymałością na trudne warunki przechowywania oraz spełniać potrzeby marketingowe producentów. Produkty mleczarskie, ze względu na krótką trwałość i konieczność przechowywania ich w lodówkach, czyli w warunkach, w których panują niskie temperatury oraz duża wilgotność, muszą być na takie warunki odporne, tak żeby przez cały czas przydatności produktu do spożycia, wyglądały tak samo dobrze jak na początku. Dzięki temu będą mogły spełniać drugi stawiany przed nimi warunek, czyli zwiększenie atrakcyjności marketingowej produktu.

Jak dodaje w rozmowie z nami specjalista i doradca klientów z firmy Supravis z Bydgoszczy, która jest jednym z największych i najbardziej cenionych w Polsce producentów opakowań do żywności z tworzyw sztucznych: Duża trwałość opakowania to jednak jeszcze nie wszystko. Żeby bowiem tego typu produkty mogły być naprawdę atrakcyjne dla klientów, producenci żywności muszą mieć możliwość nadania im estetycznego wyglądu, np. nadrukowania na nich atrakcyjnych projektów graficznych.  Opakowanie koniecznie powinno być też wygodne w użytkowaniu, czyli łatwo się otwierać i ewentualnie zamykać.

A jakie rodzaje opakowań najczęściej wykorzystuje się w branży mleczarskiej? Na potrzeby naszego artykułu wybraliśmy 3 główne rodzaje opakowań.

Worki termokurczliwe

Jednym z najczęściej stosowanych w branży mleczarskiej rodzajów opakowań są folie i worki termokurczliwe. Największymi zaletami tego typu opakowań z tworzyw sztucznych są ich bardzo wysoka trwałość i wytrzymałość oraz niska cena, czym producenci żywności mogą obniżyć koszty produkcji. Worki termokurczliwe są stosowane m.in. do zabezpieczania innych opakowań np. kartonowych oraz do  pakowania np. serów dojrzewających. Worki termokurczliwe, żeby mogły zapewnić dużą wytrzymałość i być odporne na przebicia lub rozerwania, są produkowane w systemach warstwowych.

Systemy traysealing do pakowania na tackach

W przypadku serów krojonych najczęściej jako materiał do pakowania wykorzystuje się systemy do pakowania na tackach. Tego typu opakowania są dostępne w kilku wariantach, także jako opakowania, które można łatwo otworzyć i później zamknąć. Stosowane w tym przypadku górne laminaty mogą mieć dowolny wygląd. Mogą być przezroczyste, w połysku lub być w pełni zadrukowane. Wszystko zależy od producenta żywności i od jego koncepcji marketingowej produktów.

Osłonki 1- lub wielowarstwowe

Dużą popularnością w branży mleczarskiej cieszą się również osłonki. Wykorzystywane są one przede wszystkim do pakowania serów topionych, serów camembert, niedojrzewających mas serowych oraz masła, margaryny i innego rodzaju jadalnych tłuszczy. W zależności od tego, do pakowania jakich produktów są stosowane, osłonki mogą mieć budowę jedno- lub wielowarstwową. Najgrubsze osłonki mogą się składać nawet z 5 warstw, dzięki czemu gwarantują jeszcze większą wytrzymałość i odporność na trudne warunki przechowywania.


Materiał Reklamowy

Zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe. Art. 36 ust. 3 Informujemy, że powyższy artykuł jest formą reklamy internetowej. W odróżnieniu od tradycyjnego artykułu różni go możliwość umieszczenia linku promującego dany produkt bądź usługę, grafiki lub logotypu.

0 0 głosów
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.


Artykuł sponsorowany

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu