Jak rozkręcić butik internetowy?

Własny butik internetowy to marzenie wielu osób. Ci, którzy zdecydowali się na jego realizację, wiedzą jednak, że nie jego prowadzenie to nie sama sielanka. Aby nasz odzieżowy sklep online cieszył się popularnością i miał wielu klientów, trzeba włożyć sporo pracy. Co konkretnie? Jakie działania trzeba podjąć, by rozkręcić butik internetowy? Oto kilka pomysłów.
Rozkręcanie butiku internetowego
Butik online, jak każdy biznes, wymaga pracy – nie tylko przy samej realizacji usługi, którą oferuje, ale też przy pozyskiwaniu klientów. Aby rozkręcić nawet niewielki sklep internetowy z odzieżą, musimy więc podjąć działania marketingowe. Jak to robić? Metod jest wiele. Przede wszystkim musimy popracować nad ciekawym i atrakcyjnym przedstawieniem naszej oferty i zastanowić się, gdzie szukać osób, które będą nią zainteresowane. Następnie próbujemy do nich dotrzeć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek konkretnych działań.
Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia produktów
W branży odzieżowej liczy się przede wszystkim wygląd. Twój butik może oferować fantastyczne ciuchy w dobrej cenie, jednak bez atrakcyjnych zdjęć raczej nikt nie będzie chciał ich kupić. Klienci cenią sobie możliwość przyjrzenia się ubraniom – również przez internet. Dlatego warto zrobić zdjęcia z różnych stron, na płasko i na modelce. Warto zadbać też o odpowiednie tło. Powinno być jednolite lub podkreślać klimat danego ubrania. Dzięki temu klienci będą mogli łatwiej wyobrazić sobie taki ciuch w swojej własnej stylizacji. Uważajmy jednak, by liczbą dekoracyjnych rekwizytów nie przysłonić samego produktu – to on jest najważniejszy na zdjęciu.
Zadbaj o rzeczowy opis
Klient kupujący ubrania przez internet nie może ich dotknąć ani bezpośrednio przymierzyć. Nikt też nie zachęci go do zakupu jak przy zakupach bezpośrednich. Dlatego tak ważne są zdjęcia oraz opis. O ile te pierwsze często bywają atrakcyjne, o tyle druga kwestia jest często bagatelizowana. W naszym interesie jako sprzedawców jest sporządzenie opisu, który nie tylko wpłynie na decyzję zakupową, ale też pomoże klientom wyszukać dany produkt wśród innego asortymentu – czy to na naszej stronie sprzedażowej, czy bardziej ogólnie – w wyszukiwarce internetowej. Dobrze też rzetelnie opisać kwestie dotyczące rozmiarów.
Prowadź profile w mediach społecznościowych
O popularności mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Nie każdy jednak wie, że grają one wielką rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych. To tam nasi klienci bardzo często zasięgają informacji o marce, a często również inspiracji. Media społecznościowe mogą nam więc pomagać budować wiarygodność firmy, a jednocześnie być dodatkowym kanałem marketingowym. Tam również możemy na bieżąco informować naszych klientów o nowościach w butiku internetowym i prezentować im nasze produkty i ich zastosowanie.
Współpracuj z influencerami
Będąc przy temacie mediów społecznościowych, nie sposób pominąć ostatnio bardzo popularnej metody promocji butiku internetowego. Współprace z popularnymi influencerami możemy zaobserwować niemal w każdej branży. Marki modowe mają tu jednak największe pole manewru. Influencerzy często reklamują produkty firm, testując je lub umieszczając w swoich stylizacjach. Niektórzy z nich biorą też udział w programach afiliacyjnych, zostając ambasadorami marek. Jak jednak nawiązać z nimi taką współpracę? Możemy szukać na własną rękę lub skorzystać z dedykowanych portali ułatwiających takie współprace (np. Butik.pl).
Organizuj korzystne promocje
Co jeszcze możesz zrobić, by dotrzeć do nowych klientów i zachęcić ich do zakupów? Postaw się na ich miejscu! Co sprawia, że miło pozytywnie wspominasz shopping? Zwykle jest to satysfakcja – ze świetnej ceny w stosunku do jakości, „zdobyczy” upolowanej na wyprzedaży lub gratisach dodanych do zamówienia. Tego samego chcą Twoi klienci. Jeśli dasz coś od siebie – korzystny rabat, czy darmowy drobiazg, z pewnością łatwiej przekonają się do zakupów właśnie u Ciebie i chętniej wrócą w przyszłości.
Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany