Drukowanie wielkoformatowe – odpowiadamy, czym jest i jaki rodzaj najlepiej wybrać

Drukowanie wielkoformatowe wymaga specjalnego sprzętu i doświadczenia – ponieważ każdy, nawet najmniejszy mankament jest tutaj widoczny. To dlatego bardzo ważne jest, żeby odpowiednio przygotować wszystkie materiały do tego rodzaju druku. Dziś odpowiadamy, czym jest i jakiego rodzaju druk wielkoformatowy najlepiej wybrać.
Czym jest druk wielkoformatowy?
Jak sama nazwa wskazuje, druk wielkoformatowy dotyczy materiałów drukowanych, które umieszczane są na bardzo dużej powierzchni. Jest to jeden z najbardziej popularnych nośników reklamowych, stosowanych do wypromowania znanych marek i ich produktów lub usług.
Wielki format rzuca się w oczy przede wszystkim w przestrzeni miejskiej. Jeśli zostanie zlokalizowany w takim miejscu, gdzie jest naprawdę spory ruch, to mamy pewność, że potencjalni klienci go zauważą. Może to być forma billboardu, baneru reklamowego, bardzo dużej tablicy, ściany na wysokim budynku, bardzo duże plakaty i sporych rozmiarów roll up’y.
Drukowanie wielkoformatowe doskonale sprawdza się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pomieszczeń. Nie musi być to wyłącznie reklama outdoorowa, ale z tym najczęściej się kojarzy. Jeśli wewnątrz galerii handlowej lub innego sporych rozmiarów budynku jest miejsce, na zastosowanie reklamy wielkoformatowej, to także można ją tam umieścić.
Jaki druk wybrać podczas realizacji materiałów wielkoformatowych?
Istnieje kilka technik druku, które można zastosować na wielkim formacie. W zależności od lokalizacji, oraz tego czy będzie to reklama wewnętrzna czy zewnętrzna, warto wybrać odpowiedni rodzaj wydruku.
Jedną z technik jest druk atramentowy. Wykorzystywany jest w tym celu pigmentowy lub wodny atrament, który w efekcie daje wydruk wysokiej jakości. Ten rodzaj nadaje się jednak wyłącznie do wewnątrz. W przestrzeni miejskiej zupełnie się nie sprawdzi.
Z kolei druk solwentowy oznacza pokrycie materiały specjalnym laminatem. Sprawia on, że to, co zostało wydrukowane, pozostaje nie tylko wysokiej jakości, ale jest także doskonale trwałe. Ten rodzaj druku jest wysoce odporny na zmienne warunki atmosferyczne. Najlepiej sprawdzi się jako reklama outdoorowa.
Popularne jest także drukowanie wielkoformatowe za pomocą druku UV. To nowoczesna metoda, w której wykorzystuje się farby utrwalane promieniowaniem UV. Tę metodę można wykorzystać do reklam zewnętrznych – tym samym zyskując pewność, że będą odporne na różne warunki pogodowe.
Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany