Do czego przydaje się analiza rynku i konkurencji?

Do czego przydaje się analiza rynku i konkurencji?

Analiza otoczenia rynkowego to proces, dzięki któremu można zebrać wiele cennych danych. Zwykle takiego zadania podejmuje się agencja interaktywna. Warszawa ma najwięcej zleceń tego typu, na bazie których można ustalać strategię marketingową dla własnej firmy. Do czego konkretnie służą informacje o konkurencji?

W poszukiwaniu punktu odniesienia

Rozpoczynając jakąkolwiek działalność gospodarczą, już na starcie można odczuwać na swoich plecach oddech konkurencji. W obecnej rzeczywistości rynkowej trudno znaleźć podmiot, który nie miałby swojego konkurenta. Jeśli firma działa na niewielkim obszarze, możliwe, że jeszcze nie dorobiła się naśladowcy, jednak już w szerszej skali z pewnością tak. Braku realnego zagrożenia w biznesie nie warto lekceważyć, o czym wie każda agencja interaktywna. Warszawa to miasto, gdzie nieustannie ścierają się ze sobą interesy wielu firm, działających na tym samym polu. Bycie monopolistą nie trwa wiecznie. Bywa, że przedsiębiorca, który opanował wybrany teren, nieco uśpił swoją czujność. Nie zauważył, że oto pojawia się z zewnątrz gracz, który ma ochotę na powiększenie swojego terytorium. Wyczulenie na podmioty z tej samej branży to kwestia biznesowego instynktu zachowawczego.

Analiza rynku – jak to działa?

Istnieją różne sposoby na analizowanie rynku pod kątem konkurencji. Za najpopularniejszą uchodzi rozpytywanie wśród innych klientów. Bardziej fachowe działania warto jednak pozostawić specjalistom, jakich zatrudnia każda agencja interaktywna. Warszawa przoduje w takich zleceniach, które są dopasowane do konkretnego podmiotu, który je zleca. Wiele zależy od wielkości przedsiębiorstwa, jego specyfiki, branży, w jakiej funkcjonuje, zasięgu działań oraz regionu. Istnieją elastyczne narzędzia, dzięki którym łatwo dopasować kryteria porównawcze. To dzięki temu można liczyć na podpowiedzi, jak zmniejszyć dystans do konkurencji i które z jej działań warto zastosować u siebie. To nie jest kwestia kopiowania modelu biznesowego, tylko stosowania podobnych rozwiązań, które mogą usprawnić pracę.

Agencja interaktywna w Warszawie a porady dla małego biznesu

Kto najbardziej korzysta na szczegółowej analizie branży? Wydaje się, że głównie mali i średni przedsiębiorcy, choć i wielcy sięgają po takie informacje. Biznesmeni zwykle dopytują o szczegóły, dotyczące konkretnego produktu, czy też świadczonych usług. Interesują ich mocne, ale i słabe strony przeciwnika, ich plany i cele. Chcą znać detale, w tym jak działa dostawa, sposób świadczenia usług, zasięg działań. Uwagi są istotne zwłaszcza na początku biznesowej drogi. Jednak wytrawni gracze w branży przyznają się, że swoją konkurencję podglądają przez cały czas. Porównują się co jakiś czas po to, aby podjąć odpowiednie działania na najbliższą przyszłość. Gromadzone dane warto podsumować także zbiorczo po to, aby nie wpaść w pojedynczą pułapkę, zastawioną przez konkurenta.

W wyścigu po klienta najbardziej zyskuje on sam. Może liczyć na porównywalny, coraz wyższy poziom usług. Bywa, że różne podmioty zaczynają ze sobą konkurować na atrakcyjne ceny lub programy lojalnościowe.

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

0 0 głosów
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tomek

Da się komentować?

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.


Artykuł sponsorowany

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu