6 działań w Internecie, których warto uczyć się od świata mody

Świat mody ma opinię dość hermetycznego mimo, że jego propozycje są adresowane do szerokiego grona odbiorców

Świat mody ma opinię dość hermetycznego mimo, że jego propozycje są adresowane do szerokiego grona odbiorców. Ekskluzywność to jedna z cech, na jakie stawia marketing mody. Dzięki temu klienci mają wrażenie, że angażując się w modowe działania, wstępują do świata, gdzie wielu nigdy nie trafi. Triki, jakimi posługuje się branża modowa świetnie sprawdzą się także w innych dziedzinach. Poniżej kilka przykładów, które można dopasować do swoich potrzeb.

1. Social media to miejsce, gdzie współcześnie powinien działać każdy podmiot, bez względu na branżę, jaką reprezentuje. Niezwykle skuteczny marketing modowy widać zwłaszcza na Instagramie i Snapchatcie, między innymi dzięki opcji MyStory. Konta modowe jak żadne inne są na bieżąco aktualizowane. Pierwsze fotki z fashion imprez zwykle pojawiają się już kilka minut po ich rozpoczęciu. Po godzinie może się z nich uzbierać spora relacja, która w tradycyjnych mediach pojawi się o wiele później.

2. Backstage, behind the scenes to pojęcia, które magnetyzują wielu obserwujących branżę modową. Inne biznesy również mogą postawić na relacje z przygotowań do imprez, wywiadów z zaproszonymi gośćmi lub filmiki np. z procesu tworzenia sztandarowego produktu. Znane marki modowe nieraz uchylają w ten sposób rąbka tajemnicy, jak powstają ich produkty, których popularność sprawia, że są często podrabiane.

3. Budowanie relacji z fanami to ważny element, na jaki kładzie się nacisk w branży fashion. Znane marki wiedzą, że to fundament w marketingu mody. Poszczególne domy mody stawiają na intensywna komunikację w charakterystycznym dla siebie stylu. Jest ona uzależniona od dyrektora kreatywnego. Czasem styl jest elegancki, czasem nieco zwariowany. Za każdym razem nie da się go pomylić z ofertą konkurencji.

4. Storytelling to nowa jakość w reklamie. Marki modowe wiedzą, że w ich produkty warto wpleść ciekawą historię, która ubarwi kampanię. Dzięki temu przekaz staje się bardziej uniwersalny a potencjalne klientki mogą się z nim utożsamić. Ten motyw opowiadania o produktach lub usługach pasuje do każdej branży. Jeśli storytelling dodatkowo bazuje na emocjach, jego oddźwięk jest o wiele większy.

5. Influencer nadal w cenie, podobnie jak współpraca z blogerami. Mimo, że w branży modowej wielu influencerów przeszło już na stronę osób, tworzących modę. Marketing mody nadal bazuje na współpracy z gwiazdami Internetu. To dzięki nim można trafić do jeszcze większej grupy odbiorców. Blogerki mają opinię wiarygodnych, więc łatwiej się z nimi utożsamić. Do podobnych wniosków dochodzą także przedsiębiorcy z innych branż.

6. Eventowa pomysłowość to coś, co modę wyróżnia od lat. Nieoczywiste miejsca do prezentowania kolekcji, sceneria, która jest szczegółowo dopracowana, jak również budynki, które w żaden sposób nie kojarzą się z modą, jak opuszczone hale fabryk. Pomysłowości można zazdrościć, można też z niej czerpać inspiracje przy własnych eventach lub dużych imprezach.

Moda to nie tylko ubrania, bankiety i doskonała zabawa. Branża fashion od lat stanowi potężną gałąź przemysłu, opartą na własnych rozwiązaniach. Wiele z ich można podpatrzeć do własnego biznesu

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

0 0 głosów
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.


Artykuł sponsorowany

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu